Emile Ponson – Eindwerk 2020

Mijn magnum opus van mijn opleiding is Kinderavontuur. Dit is een interactieve voorstelling waarbij ik spelers terug neem naar hun kindertijd en op avontuur.

Het publiek heeft de hoofdrol in een verhaal over fantastische helden die door sprookjesachtige bossen reizen, heksen verslaan, en strijden voor de koning van het land. Een verhaal dat beleefd wordt door muziek, vertelling, lichten, en hun eigen fantasie. Met schuimrubberen wapens, minimalistische attributen, en handgemaakte maskers speel ik een spel met mijn publiek, waarbij ik zelf als de personages uit het verhaal acteer en improviseer op hun fantasie.

Geïnspireerd door Dungeons & Dragons, heb ik met dit project een soort one-man-show gehouden, waarbij ik decor heb gebouwd, lichten ontworpen, een verhaal heb geschreven, muziek gecomponeerd, mijn acteerkunsten laten zien en nog veel meer. Volgens alle mensen die het gespeeld hebben tijdens de mondkapjes-periode: “een superleuke ervaring en echt een aanrader!”

Emile Ponson

Emile is een game designer die interactieve en theatrale belevingen maakt. In zijn werk staat de speler en haar beleving van het verhaal centraal, en trekt hij alles uit de kast om dit mogelijk te maken. Hij schrijft muziek en verhalen, en hij tekent, schildert, bouwt én programmeert om ervaringen te creëren die zo uniek zijn als zijn fantasie zelf. Met een veelheid aan skills, en vanuit een game- en interactieontwerpers’ perspectief, maakt Emile games en belevingen vol met metaforen, een breed kleurenpallet en fantasievolle verhalen.